האלוף במיל' הכהן: "פוטין אומר לעולם: גם אני מעצמה, תם עידן"

    אסתי פלד No Comments on האלוף במיל' הכהן: "פוטין אומר לעולם: גם אני מעצמה, תם עידן"

    האלוף במיל גרשון הכהן, בשיחה עם 'קול חי': "היעד של פוטין הוא לאו דווקא כיבוש אוקראינה אלא הבאת המערב להבנה שהסדר העולמי חייב להשתנות. מאז נפילת ברית המועצות אמריקה נהנתה ממעמד מיוחד בעולם, הוא אומר להם 'תבינו אני מעצמה, תם עידן"

    צילום: אתר הקרמלין
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האלוף במיל גרשון הכהן, לשעבר מפקד הגיס הצפוני שוחח עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על המלחמה באוקראינה: "יש המון ערפל, צריך לומר דבר אחד פשוט: פוטין נמצא בדילמה. מצד אחד יש לו צבא רב עוצמה שיכול לנצח את נאט"ו. מאיפה שהוא עומד עד ברלין אין כמעט כוח שיכול לעצור אותו, אבל מצד שני הוא חייב לרסן את הכוח משיקוליו. הוא לא רוצה להיות זה שייזכר בזיכרון האוקראיני כמי שהרס את אוקראינה. התרבות הרוסית נולדה בקייב".

    "אחרי שהוא מבין שהוא צריך לרסן את עצמו, הוא יכול להיות מובס ואז שלטונו גמור. אם הוא יעשה בקייב את מה שהוא עשה בסוריה הוא לא יוכל לשקם את מעמדו אחרי זה", אומר הכהן.

    "צריך לזכור שרוסיה יודעת מה זה לחימה בשטח בנוי, בקרב על ברלין היא איבדה 80 אלף לוחמים שנהרגו על ידי נשים וילדים. יש להניח שהוא לא ירצה להכנס ללחימה הקשה מהסוג הזה על הערים, בינתיים הוא מכתר אותם".

    לדבריו "היעד שלו הוא לאו דווקא כיבוש אוקראינה אלא הבאת המערב להבנה שהסדר העולמי חייב להשתנות. מאז נפילת ברית המועצות אמריקה נהנתה ממעמד מיוחד בעולם והיא הפכה את הרעיונות הערכיים שלה כמו דמוקרטיה לסוג של דת והפיצה אותם בעולם. הוא אומר להם 'תבינו אני מעצמה, תם עידן".



    0 תגובות